2013. augusztus 14., szerda

„Turulok keringenek a levegőben”

Kopátsy Sándor                 PP                   2013-08-12

hétvége
Népszabadság 2013. augusztus, 10.

IV.
„Turulok keringenek a levegőben”
Gombár Csaba: Válasz Lengyel Lászlónak.

Az első választás előtt még hallgattak a véleményemre. Abban már biztosak voltunk, hogy a Demokrata Fórum lesz a választás győztese. Azt javasoltam, hogy három értelmiségi, Gombár Csaba, Hankiss Elemér és Lengyel László kapjon fontos feladatot. Antall József az első kettőt elfogadta, talán ezért lett Hankiss a Televízió, és Gombár a Rádió elnöke.
Aztán azt kellett tapasztalnom, hogy naiv voltam, a turulok rájuk csaptak, és végül eltávolították őket. Nem is Antallnak, a turuloknak kellett a hatalom, és a tisztségviselők szolgai engedelmessége.
Én meg tanulhattam, hogy naiv vagyok. Akiket én alkalmasaknak tartottam, nem alkalmasak, mert minden poszton szolgákra van szükség.
Ennek ellenére a negyedik választás előtt újra kísérletezem. Egy barátom vitt be Kovács Lászlóhoz. Akkor meg azt vártam, hogy az első Orbán kormány bukik meg a választáson. Neki azt javasoltam, hogy ígérjék meg, hogy győzelmük esetén a Fidesz két legnépszerűbb miniszterét megtartják. Ebből már semmi sem lett.
Ezért örültem, amikor Lengyel László: Alkotmányos kiegyezés vagy kis megállapodás írását olvastam a Népszabadságban. Annál jobban esett, mert tőle nem vártam, nagyon elkötelezte magát Bajnai támogatáshoz, és a Fidesz legyőzésére.
Gombár kifejtésével most is egyetértek, hiszen ő is abban az irányban erőlködik, amit én is szeretnék. Ideje lenne, hogy a kormányváltást se tekintsük történelmi fordulatnak. Még fülke forradalomnak sem.
Tisztában vagyok azzal, hogy nem könnyű ezt elkezdeni, mert minden új kormány joggal tekinti politikai ellenfelének az átvett apparátust. Ezért javasoltam kisebb kezdeti lépéseket. Ennek szántam azt, amit Kovácsnak mondtam. Először legyen elég, hogy a miniszterelnök jelöltek két minisztert neveznek meg, akiket megtartanak. A választókerületi jelölteknek is elég lenne két-három helyi nagyságot megtartottnak ígérni.
Tudom, hogy a mániám egyszer győzni fog, de az első lépéseket mielőbb meg kellene tenni.

Sajnos az első kis lépésre sincs remény.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése