2018. január 5., péntek

Mobilinternet előfizetések

Kopátsy Sándor                 PP                 2017 12 24

Mobilinternet előfizetések

Hat év alatt négyszeresénél is nagyobbra nőtt a mobilinternet előfizetők száma. Aligha van a magyar társadalom fejlődését mutató ennél fontosabb adat. Azt ugyan én sem tudom, hogyan nő fel a következő nemzedék egy olyan társadalomban, amiben több mobilinternet működik, mint amennyi család van, de tudom, hogy ettől jobban függ, mint a következő választás eredményétől, amiben biztos vagyok.
Hosszú életemben ritka alaklom volt, hogy kíváncsi voltam az újság megjelenésére, a hír bemondására, mert nem tudtam, mit fogok olvasni, illetve hallani. Jelenleg is nagy ritkaság az olyan hír, ami meglepő információt tartalmaz. Tudom, hogy most gyorsan növekszünk, de arról nem kapok információt, hogy mások milyen gyorsan növekednek. Pedig számukra az a fontos, hogyan fejlődünk másokhoz viszonyítva. Ezt annak ellenére tudom, hogy a kommunikációs csatornáink nem közölnek ilyen adatokat. Azt is tudom, hogy életem során ritka alkalom volt, hogy másoknál gyorsabban növekedtünk. Most sem kell szégyenkezni, hiszen ezer éve akarunk felzárkózni, mégis egyre jobban lemaradunk.
Számomra azok a megbízható adatok, amiket nem közlünk.
Az első ilyen adatom az átlagos testmagasság. Örömmel látom, hogy ezzel a mércével mérve, nem kell szégyenkezni. Az életem során 15 centivel lettünk magasabbak.
Csalhatatlan mutató a várható életkor is. Ebben sem állunk rosszul. Az ENSZ közel 50 éve használja ezt a mutatót, de a politikusok gondosan elkerülik. Az ENSZ három mutató eredőjével méri a tagállamai társadalmi fejlettségét. Magyar kommunikációban mégsem találkoztam az említésével.
A jelenkor talán legfontosabb mutatója az átlagos iskolázottság. Ezt a mutatót az ENSZ is korrigálja azzal, hogy az oktatás hatékonyságát is figyelemmel kíséri. Ez az úgy nevezett PISA mutató, amivel különösebben nem dicsekedhetünk.
Még a szakmán belül sem találkoztam olyannal, aki tájékozott volt abban, hogyan állunk a fenti mutatók alapján.
Ebben a kommunikációs csatornáink is hibásak. Azt napról napra közlik, hogy hol esett le egy repülő, hol fordult az árokba egy busz, hol áradt meg egy patak, hol esett sok hó, hol szökött meg egy tigris. A kommunikációs csatornáink híranyaga hasonlít arra, ami gyermekkorom falujában a padokon jellemző volt. Csak a rossz hír volt ott is a hír. Ez mostanra sem módosult. Hála a mobilinternet elterjedésének szinte mindenki, főleg a fiatalok, válogathatnak a hírcsatornák között.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése